Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Atme, Ophelia

atmeophelia

Ein Mädchen alleine im Schwimmbad, sie beginnt ihre Bahnen zu schwimmen. Nach und nach tauchen Bilder, visuelle Gedankenfetzen vor ihrem Auge auf. Realität und Erinnerungsbruchstücke vermischen sich. Durch die Art der Montage entsteht ein verdichtetes, beklemmendes Stimmungsbild. Inspiriert von Terezia Moras Kurzgeschichte “Der Fall Ophelia“.

„Ich hatte zwei Bücher von Terezia Mora damals gelesen. Ich war erschüttert und berührt, über die Wucht und Macht ihrer Sprache, über ihre Beschreibungen des Exils, des Verlusts, des Anderseins. Sie hatte eine Sprache für Sprachlosigkeit gefunden. Als ich damals begann Film zu studieren an, war klar, ich werde einen Film inspiriert von ihrem Band “Seltsame Materie“ machen.“

Schauspielerin: Ida Sons
Regie, Kamera, Schnitt: Vanessa Nica Mueller
Filmteam: Sabine Steyer, Marc Witkowski, Anne Ackermann,
Marcello Kaiser, Wolfgang Fütterer
Musik, Komposition: Maximilian Tausend
Tonmischung: Tobias Peper

Mit Dank an Prof. Rüdiger Neumann, Prof. Gerd Roscher, Barbara Wagner, Ute Janssen, Lutz Jelinski, Ulrich Schwedes, Hochschule für bildende Künste Hamburg, Franziska Kleffel, Bäderland Hamburg

> über die Autorin Terezia Mora